Maszyny używane w siłowni, jako sposób na bezpieczny trening


Pomimo tego, że treningi kettlebellami wygrywają obecnie konkurs popularności w siłowni, profesjonaliści zgadzają się z faktem, że  urządzenia do ćwiczeń są w zupełności w porządku oraz mogą być szczególnie pomocne, jeśli dopiero zaczynasz ćwiczyć.

Bezpieczeństwo użytkowania

Poprawne wykonanie ćwiczenia angażuje siłę, równowagę oraz pełny zakres ruchomości, dlatego bardzo częstym problemem początkujących jest uzyskanie właściwej techniki ćwiczeń. Błędne wykonywanie ruchów w połączeniu z ciężarem może skutkować, a w perspektywie na pewno poskutkuje bólem kręgosłupa. W sytuacji, gdy użytkownik dopiero zaczyna swoją przygodę z siłownią, rekomendowane są urządzenia stacjonarne, które zapewnią prawidłową ruchomość ciała podczas podnoszenia ciężaru. Powrót po kontuzji doświadczonego użytkownika również wymaga stopniowania trudności. Tutaj również świetnie odnajdują się maszyny z uwagi na zminimalizowane do zera ryzyko upuszczenia ciężkiego obciążenia na stopę.  

 

Przewaga maszyn nad wolnymi ciężarami

 

Bardzo dużym ułatwieniem podczas korzystania z maszyn usytuowanych na siłowni jest instrukcja wykonania ćwiczenia, której schemat pokazany jest na ogół w postaci piktogramów na plakietce informacyjnej. Ponadto dobrym urządzeniem obniżającym ryzyko kontuzji jest modlitewnik siłownia SportBody, który zagwarantuje stabilizację podczas ćwiczeń mięśnia bicepsa. Mając na uwadze powyższe, trenerzy personalni rekomendują użytkowanie maszyn oraz urządzeń stacjonarnych do budowy siły oraz ogólnego treningu rozwojowego.