
Idąc zgodnie z duchem czasu, szwajcarski potentat w dziedzinie produkcji rowerów BMC, postanowił zbudować konkurencyjny sprzęt na szutrowe drogi. To seria rowerów gravelowych z nazwą URS o nieograniczających możliwościach. Świetnie spisują się one na szybkich polnych drogach, jak również na nawierzchniach bitumicznych.
Użyte technologie w gravelach BMC
Ciekawym petentem firmy BMC jest nowoczesny układ zawieszenia zwany Micro Travel Technology. Zbudowany jest w połączeniu tylnego trójkąta z ramą i na główce przedniego widelca. Skok moze wynosic od 10 do 20 mm. Innym rozwiązaniem jest zintegrowany kokpit o nazwie Integrated Cocpit System. Kable schowane są w środku mostka, a cała charakterystyka świetnie współgra z gravelową jazdą. Z kolei, dzięki innowacji Tuned Compliance Concept ramy są niezwykle sztywne w miejscach, w których jest to najbardziej potrzebne. Rower gravelowy BMC jest niezwykle agresywny dzięki temu rozwiązaniu. Pomaga w tym również płaski kąt główki ramy, który pomaga w stabilności roweru na bardziej grząskich ścieżkach.
BMC URS 01 ONE
W rowerze BMC URS 01 ONE (tutaj) zastosowano super lekką ramę o wyścigowej geometrii, która pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów. Szutrowa droga nie stanowi problemów dla tej maszyny. Opony o 45 mm szerokości świetnie wgryzają się w podłoże i dają dużo trakcji. Zawieszenie to minimalistyczny system o małym skoku, ale zapewniający poprawę osiągów na luźnych nawierzchniach. Do zatrzymania tej bestii służą hamulce od Sram z tarczami 160 i 180 mm. BMC w swoim rowerze postanowiło zamocować specjalne zintegrowane osłony widelca, dolnej rury i tylnego trójkąta. Wpływają one na pancerną konstrukcję jednośladu. Dużym atutem jest także możliwość montażu dodatkowych sakw i akcesoriów na górnej rurze. Pozwala to na długie i niezapomniane wojaże po nieznanych terenach.