Hantelki w drodzę, by mieć atletyczne ciało?


Walka z samym sobą to zmora każdego, kto próbuje przerzucić się na zdrowy tryb życia. Jest przecież tyle pokus, które należy pokonać, by zmusić się do treningu. Kanapa i pilot są o wiele bardziej zachęcające niż jakieś tam hantelki, którymi trzeba nieustannie wymachiwać.

Od czego zacząć trening, by był on efektywny?

Najważniejsza kwestia to regularność i systematyczność w dążeniu do obranego przez nas celu. Zajęcia z hantelkami najlepiej zacząć od jakiegoś prostego ćwiczenia. Może to być zwyczajne unoszenie ramion to nieistotne. Tutaj liczy się przede wszystkim jak największa liczba powtórzeń. Zalecana dawka dla początkujących osób to około 12 powtórzeń. Jeżeli z czasem forma adepta sportu siłowego będzie rosła, to może pokusić się o zwiększenie objętości ćwiczeń o jakieś 5 do dziesięciu procent. Większy skok procentowy nie jest zalecany, bo to mogłoby skutkować przetrenowaniem i osłabieniem mięśni, a nie o to przecież tutaj chodzi.

Jakie partie mięśni można ćwiczyć przy pomocy hantelek?

W zasadzie hantelki (https://www.sportbody.pl/pol_m_Fitness-i-silownia_Akcesoria-fitness_Hantelki-657.html) nadają się do wszelkich rodzajów ćwiczeń. Powinno się je dobierać w zależności od tego, którą grupę mięśni chce się ćwiczyć. Tak więc im większą grupę obejmuje zakres ćwiczeń, tym większy ciężar hantelków należy zastosować. Te o małej i średnicy wadze nadają się do wzmacniania bicepsu, tricepsu i mięśni naramiennych. Natomiast hantle o dużej wadze lepiej sprawdzają się w kształtowaniu mięśni pleców i klatki piersiowej. Trening siłowy jest dosyć wymagający, toteż należy się w niego wdrażać stopniowo, krok po kroku.